tirsdag 7. februar 2012

Oppsummering av London-turen :)

Se der ja; hadde nesten glømt deg, bloggen min. Men prøver igjen!
20.april går turen til Los Angeles.
Da er det på tide å skrive igjen, for dette blir spennende!

Må forøvrig nevne at turen til London og High Voltage Festival i Victoia Park gikk over all forventning!
Området
var interessant å oppleve, en del av London som jeg vil beskrive som en blanding av Asia/Innvandring/Hippie. Hotellet var nydelig, i toppklasse for å være i London (Crowne Plaza, Shoreditch). Rommet var reint og stilig innreda, badet var god standard på, om enn ikke like moderne som vi er vant med.
Vi tok buss inn til Oxford Street, fordi vi ville se oss omkring, det tok ca. en halvtime. Fin tur, vil absolutt anbefale buss som alternativ til undergrunnen, om man har tid til det. Da har man også muligheten til å hoppe av om man ser noe interessant.

Markedet her var meget spesielt! Såg masse loslitte kle, litt bedre kle, nye kle, sko, både fine og utslitte, gamle VHS, kassetter, plater, barberblad, møbler, globus, kondomer, et virvar av prydgjenstander, panner, bøker og masse anna. Kunne sikkert funnet noen skjulte skatter her, men så tålmodig var altså ikke jeg. Det eneste jeg virkelig kunne tenkt meg var en gammel globus, men den var alt for stor for kofferten..

Det var også mange utesteder i nærheten, disco og puber, og jeg liker utelivet i Shoreditch bedre enn i City, for inne i sentrum blir alt så stort og fancy.

Var også i London med min søster i september, da bodde vi ved enden av Hyde Park mot Notting Hill, super beliggenhet, sentralt, kort vei til undergrunn og små reiseavstander om man skal handle og se noen severdigheter.
London er blitt et favorittsted, jeg liker meg veldig godt i London, og begynner å bli kjent etterhvert. Men samtidig får jeg nye opplevelser hver eneste gang, det er bare å velge overnatting i en ny bydel.

Prøvde KFC denne turen, det var skuffende! Jeg og Marianne er ikke så veldig glad i mat som må pirkes i for å kunne spises, og bøtta med en miks av ulike friterte kyllingbiter kunne vi spart oss for, ikke noen unik god smak, og ikke var det rent kjøtt eller spesielt gode kyllingvinger. Da spiser jeg heller kyllingvinger på Sports Bar and Grill på Victoria Station, sinnsykt gode!

Biff må inntas på Angus Steak House, helst på den i Oxford Street ovenfor Debenhams, men de andre restaurantene deres i London er absolutt verdt et besøk de også!
Har aldri, verken før eller siden, spist en så mør og god biff, og dette var årsaken til at jeg lærte meg å spise biff medium stekt og ikke kullsvart. Ja, at jeg nylig hadde lært meg å drikke rødvin gjorde jo ikke eventyrlysten mindre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar