onsdag 23. oktober 2013

En dag i Paris

Første gang vi er i Paris. Og jeg tar meg selv i å lure på hvorfor jeg ikke har reist hit før. Alle klisjeene stemmer, kjedelig; tenker du, nei, aldeles vakkert og herlig, for i Paris blir man litt lykkeligere. Den følelsen er vanskelig å formidle, men de som har vært her, vet.

Vakre Paris om kvelden.
 Her begynner dagen vår i Paris:

Louvre. Dessverre ikke tid til besøk her i dag.
Spasertur i Jardin des Tuileries mellom Louvre og Place de la Concorde.

Herlig å rusle i sånne vakre omgivelser.


Romantiske Greven sprer om seg med romantikk i romantiske Paris.


Vakkert ved foten av Eiffeltårnet.

Her ble vi møtt av ei dame som ville vi skulle signere noe til hjelp for handikappede. Da jeg skrev på navnet mitt ba hun om penger, jeg hadde bare 20 euro, men da var hun behjelpelig med vekslepenger og drog ivrig opp 10 euro, vi byttet pengesedler og hun takket fint.
Imellomtiden hadde Jan Erik tuslet videre og ble advart av en forbipasserende om at det var svindel, selvsagt. Det var sigøynere som lurte turistene for penger, samtidig som det ofte var andre i nærheten som skulle stjele fra deg, mens du var uoppmerksom.


Familiebilde fra Eiffeltårnet. <3


Tok bilde rett ned, en smule bekymret for kameraet; som jeg holdt utfor rekkverket, burde kanskje vært mer bekymret for eventuelle folk som kunne fått det i hodet.


Utsikt fra Eiffeltårnet. 


Utsikt fra Eiffeltårnet. Samme hvor man sto, så var utsikten fantastisk fin.


Eiffeltårnet i bakgrunnen.
Og hvilken sang får man på hjernen når man rusler langs The Sein?

 Ikke så lett å ta bilde av Vetla foran fontenen, for hun ville selvsagt se på den og ikke et kjedelig kamera. Da blir det sidelengs snikbilde. Place de la Concorde.
 Nesten tilbake til dagens utgangspunkt.

2 kommentarer: