tirsdag 1. mai 2012

Yosemite dag 1 - Skogstur og SPA

Vi startet tidlig i dag, litt over klokka 9 var vi i bilen på vei til Glacier Point, et utkikkspunkt høyt oppe i Yosemite. Frokosten var sandwich innkjøpt i går, men det var to tykke skiver ost og sikkert to centimeter med skinke, noe som ikke falt i smak hos meg. Desto mer på Jan Erik!

Utsikten fra Glacier Point var helt nydelig, vi såg rett ned på Yosemite Valley, og fjell, daler, skoger og fossefall i denne vakre nasjonalparken.
Her var toalett også, men de hadde bare vanlig utedoer, var litt skuffa når stanken sto imot meg idet jeg åpnet døren, det har vært grei standard på doene her i statene så langt, hadde ikke forventa utedo!
Men vi var jo på skogstur..
Vi traff på flere ekorn her oppe, og mange firfirsler. De var stilige, gøy å se litt dyr når vi er på tur i fjellet!

Etterpå tok vi turen til Mariposa Grove, her er de svære Sequoia trærne.
Det går an å velge kort eller lang tur, det var mange stier å velge mellom. Vi ville først bare gå litt videre, men da var vi begynt på den lange turen, så vi valgte å ta hele turen fremfor å snu. Det var mye oppover, men veldig fint, og deilig sol, så det blei en fin tur, med mange bra inntrykk.

Etterpå var jeg klar for SPA på hotellet, det er det mest fantastiske spa'et jeg har sett, de hadde tenkt på alt. Massasje og bodyscrub bestående av brunt sukker og blåbær, etterfulgt av en tur i steamrommet og en herlig dusj.
I tillegg hadde de badstu og supert treningsrom (da hadde Jan Erik noe å gjøre på når jeg var på spa).
Hårbørste i desinfeksjonsvæske, bind og tamponger, hudkrem, kleenex, hårføner, shampo, balsam, dusjsåpe, munnskyll og spraydeodorant. Så mange håndklær man klarte å bruke.
Morgenkåpe og tøfler. Kunne blitt her for alltid!!

Avsluttet en super dag med pizza på Timberloft Pizza Restaurant.


Bilde 1 Avslappingsområdet på spa.
Bilde 2 Vasken med alt tilbehøret på spa.
Bilde 3 Utsikt fra Glacier Point, Half Dome til høyre.
Bilde 4 Pizza til kvelds!
Bilde 5 Meg og et gigantisk tre.
Bilde 6 Enda et svært tre.
Bilde 7 Oss to på Glacier Point.
Bilde 8 En firfisle på tur.
Bilde 9 Ingen hindring er for stor for en ekte sogning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar