lørdag 21. april 2012

Amerikatur del 1

Begynte turen med buss til Bergen, og ei natt på flyplasshotellet. En noe skuffande middag med tørr kveite og ihelstekt biffsandwich gjorde ikke noe med humøret. Etter ei kort natt våknet jeg halv 5, 20 min før klokken ringte. En drøm der alle tingene mine lå og fløt utover rommet, både i skuffer og skap, og Jan Erik forlater rommet og sier at jeg får komme om jeg rekker å pakke ferdig før flyet går, gjør sitt til at denne soveglade kroppen ikke får sove mer denne morgenen.
Flyet til Amsterdam går som planlagt, og vi er klar for 10 timer ombord i et gigantisk fly. Det er til tider meget intimt. Et lite dobesøk fører til en voldsom ommøblering av folk og ting og mat. Det er greitt når det skjer en gang i løpet av en tur, men ti timer er lenge! Blei mye holding og litt begrenset inntak av vann, kom meg gjennom det også. Rart å fly over halve jordkloden, vi har sett Island, Grønland og deretter Canada og såklart USA. Fra hav, is og bre til fjell og ørken og byer.

Leid oss en heftig rød Ford, og selv om vi brukte GPS, så blei det litt omkjøringer før vi fant hotellet. Og når vi fant hotellet fant vi ikke avkjøringen til parkering! Ordnet seg så klart, vi stoppet på en utkjøring til buss, jeg løp inn på hotellet og skjønte da hvor vi måtte kjøre.
Spist på Bubba Gump Shrimp restaurant, og det var en veldig overdådig, amerikansk opplevelse, helt supert!! Jammen vant vi bordquizen også, gratis påfyll av vann. Stas.


Bilde 3 er oss på Santa Monica Pier
Bilde 4 er bilen vår når vi henta den hos Avis.
Bilde 6 er motorvei i LA, 6 filer begge retninger.
Resten er bilder tatt på flyturen :))

5 kommentarer:

  1. hehe..tenk du er i USA no da:)
    kos dere..artig om du hadde kommentert under bildene også:)
    fra linna

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er merkelig! Men herlig :-D skal se ke eg får til, men får bare laste bildene opp med innlegget, får ikke redigere imellom på iPaden ;)

      Slett
  2. Morro og lese alt du har skrevet Linn. :) Virker som en fantastisk tur med mange opplevelser for livet! :)
    Kos dere resten av turen! :)

    Klem Ida <3

    SvarSlett
  3. Morro og lese alt du har skrevet Linn. :) Virker som en fantastisk tur med mange opplevelser for livet! :)
    Kos dere resten av turen! :)

    Klem Ida <3

    SvarSlett
  4. Så kjekt å høre, Ida!! Her er opplevelser for livet , det er nå helt sikkert!! :))
    Skal vi gjøre, ikke noe problem det, Hehe :)) snakkes snart vennen! Klem <3

    SvarSlett