torsdag 26. april 2012

Universal Studios

Tirsdag kveld tilbrakte vi på Saddle Ranch, en temabasert restaurant/bar. De hadde en mekanisk okse så klart, og alt var som på en saloon. Det var helt fullt der, og samme som på "alle" andre restauranter vi har vært på, høg musikk og mye bråk. Intet sted for en avslappende kveld altså. Det er utrolig gøy å se på de ulike folkene, den ultratynne blondinen med en litt eldre mann, den litt kraftige mørke dama med for kort topp og ei rompe som stjeler all oppmerksomhet ved bare å være gigantisk, den blonde jenta med silikon, og unaturlig stramt ansikt. En fyr så svær som et hus (ikke bokstavlig altså), og kule rappere med buksa på knea.
Fantastisk moro å få med seg!

Onsdag gikk turen til Universal Studios. Hadde ikke så mye forventninger, det var vel en temapark som alle andre, mye folk og noen karuseller og dyre souvenir.
Men det viste seg å være en fantastisk plass, her betaler vi for underholdning, og de gir oss underholdning vi (nordmenn) sjelden har sett før.
Simpsons-ride var det første vi gjorde, og jeg må si jeg var rimelig nervøs, da jeg ikke er helt overbegeistret for berg- og dalbane. Men dette var noe helt annet, vi satt i en vogn som simulerer en tur i rollercoaster, med en svær skjerm foran oss, så det føltes ut som vi var en del av tegnefilmer vi såg på, en vill tur med Simpsons som tema.
Kjempeartig, og ikke skummelt i det hele tatt!
De fleste attraksjonene var laget til på denne måten, med tema som Transformers, The Mummy, King Kong (en del av StudioTur). En kortfilm av Shrek i 4D hadde de også (samme som hos Madame Tussauds i London), der vi fikk vannsprut på oss og setene ristet i lag med de på filmen, som holdt på å komme ut av skjermen mot oss.
Jurassic Park-turen gikk på vannet, gjennom landskap av dinosaurer og ødelagte bur (som i filmen). Endte selvfølgelig med en bratt nedtur!

På vei ut av parken går vi forbi House of Horrors, og Jan Erik må jo bare inn her, vet ikke om det er fordi han liker det eller om han liker at jeg blir skremt. Var livredd hele gåturen gjennom, holdt godt tak i jakka/ryggen hans, og heldigvis var det folk foran, så jeg hørte når de skreik, da kunne jeg bare forberede meg på noe ekkelt. Men skremt blei jeg uansett! Angret på at jeg gikk inn, det var mye lenger enn jeg hadde trodd (eller håpet). Til slutt sto det en med motorsag og hogg til mot oss. Skikkelig Horror-show!

En fantastisk fin dag i Los Angeles, to fornøyde sogninger tar kvelds på Saddle Ranch, selv om biffen var god, blei det litt i meste laget når regnet høljet ned som om vi var hjemme i Sogn igjen. Den ene dagen vi bestemte oss for å sitte ute og spise.

Bilde 1 Hotellet til Norman Bates, han kom bærende på en stor bylt og la i bagasjerommet, før han kom springende mot bussen vi satt i.
Bilde 2 Jan Erik og meg på bussen på Studio Tur, omvisning på ulike sett til film og tv-show.
Bilde 3 og 5 Meg som spiser sukkerspinn på restauranten, fikk det gratis etter middag
Bilde 4 Butikken i Springfield.
Bilde 6 og 8 Jan Erik og Homer Simpson
Bilde 7 En fyr som hadde laget figur av sukkerspinnet vi fikk på Saddle Ranch, jeg måtte ta bilde av det. Etterpå ville han at jeg skulle sende det til han, da hadde servitørene ryddet den vekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar