fredag 27. april 2012

Hollywood og Bruce Springsteen

Torsdag: I dag fant jeg en grov type rundstykke til frokost, det er ikke så enkelt å finne grovbrød her borte.
Dårlig utvalg i pålegg, eneste ferske er kokt egg, som forsåvidt er helt greit, det er jo både sunt og godt.
Men nystekte, svære, vafler får vi, med krem og sirup. Og muffins og donuts.

Vi ruslet til Hollywood fra hotellet, ca. 45 minutt. Mye ymse på veien, både store butikker, fine resturanter, og små slitte sjapper, tiggere og uteliggere. En fyr gikk og pratet et asiatisk språk til seg selv, og en annen kjeftet i løse luften og fór sint forbi oss og satte seg i et hjørne.
Ei dame som sto på en busstopp snudde seg plutselig mot oss og spurte etter småpenger.

I Hollywood var det stort sett bare turister, fysj.
Vi såg stjernene i fortauet, og ruslet litt rundt. Drakk en White Chocolate Moccha på Starbucks, veldig god kaffè.
For første gang på turen tok vi helt av i en souvenir-sjappe, handla turist-tull for omtrent 800 kroner. Artig og brukende tull så klart!

Lunsjen la vi til Hard Rock Cafè Hollywood. Jeg har aldri vært på Hard Rock før, og synst det var veldig gøy. De spilte mye god musikk, som Audioslave, Pink Floyd og Metallica. Kelneren var helt topp, og når jeg fikk Strwberry Margarita til dessert var besøket fullkomment.

Tilbake på hotellet er det på tide å rydde litt i alt rotet mitt og gjøre klar for avreise fredag. Koffertpakking er helt på trynet kjedelig.

Vi skulle ta taxi til Bruce Springsteen konserten, jeg hadde ikke adressen til arenaen, og taxisjåføren visste ikke hvor det var.
Uvant å være i en by som er så stor at ikke alle vet om en så stor konsert og de har flere mulige arenaer.
Hadde heldigvis GPS, så jeg fant navnet på det jeg trodde var riktig sted, Los Angeles Memorial Sports Arena. En halvtime for sent og 70 dollar senere ankom vi stedet, som viste seg å være helt rett. Flaks!

Vi kom akkurat inn til første låten, og energien i salen og på scenen var helt enorm. Alle med sitteplasser sto gjennom konserten, og hver gang de var ferdig med en låt, buet publikum etter mer, og ellers jublet de.
Bruce sprang rundt som en vilter unggutt, og sang og underholdt til de grader!
Han gikk ut til midten av publikum, og blei bært tilbake på scena oppå publikum.
One lucky little girl fikk komme opp på scenen og synge med han.
Han spilte mye nytt, det kjenner jeg ikke til, så slutten var best, da han spilte gamle klassikere.
Savnet The River, hadde håpt han skulle spille den!

Taxituren hjem igjen gikk skremmende fort, en utlending som knapt snakket engelsk kjørte i en bil som skranglet i 140 på motorveien, men sparte oss 20 dollar på utlendingen fra Armenia som kjørte til konserten.

Vi tok likesågodt en liten nattmiddag på Saddle Ranch.


Bilde 1 Meg med Hollywood-skiltet i bakgrunnen. Langt bak meg, men likevel, det er der!
Bilde 2 Fra konserten med Bruce.
Bilde 3 Hollywood Bvld. Souvenir shop'en vi handla på.
Bilde 4 Jan Erik på Hard Rock Cafè.
Bilde 5 Meg på Hard Rock Cafè, og den supergode maten vår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar