søndag 29. april 2012

Roadtrip Part ||

Lørdag våknet vi til seier til Everton, da var hvertfall dagens humør fastslått!

Vi ruslet en tur ned til stranden i Carmel, spesielt og fint område, med hauger av sand og tre innimellom, bølger som slår mot land og klipper i horisonten.
Vi kjørte videre rett etter utsjekking, med en liten plan om å kjøre til nabobyen Monterey og spise frokost. Det tok bare 20 minutt, men vi klarte likevel å tømme en chipspose på veien.

Monterey var også en kjempefin by, vi spiste frokost på en sportsbar, pizza og kyllingsandwich. Det var jeg som spiste pizzaen, viss noen lurte på det.. God var den også, tykk bunn og deilig tomatfyll og mozzarella.

Vi ruslet en tur langs havnen, mange seilbåter her, og suvenirsjapper. Kjøpte et aldeles nydelig bordspeil her, det skal stå på den nye kommoden jeg skal kjøpe snart.
I dag fikk en mann i rullestol småpenger av meg, jeg pleier ikke gi, men lommeboken fyller seg opp med mynt jeg aldri får brukt, så passet bra å være litt gavmild i dag.
Ganske tankeløs sier jeg "I have so many coins, so you can have some". Mente såklart ikke noe vondt med det, men litt arrogant ble det vel uansett. Godt jeg har Jan Erik til å minne meg på når jeg tråkker over streken! Han var sikkert fornøyd uansett, han sa hvertfall "thanks, pretty girl". Ingen sure miner der altså.

Vi bestemte oss for å kjøre til Merced i dag, og ankom byen på ettermiddagen. Vi kjørte rundt og leita etter et sentrum med hotell og butikker, men det var bare boligområder med butikker spredt rundt og motel/hotel for seg selv. Brukte sikkert en time på å kikke, men valgte til slutt ei gate der det låg flere motel, og Jan Erik fikk oppfylt sin drøm om å ligge på et billig motel i USA. 360 kroner natta er helt greit, passelig sum for passelig kvalitet. Til og med dopapiret her hadde dårligere kvalitet enn ellers. Men vi skal jo videre på søndag.

Har hatt vondt i fremtenna/tannkjøttet i noen dager, har bare antatt at det kom fra forkjølelsen, men i dag kjene jeg en tagg bak i munnen, jeg skal få ei ny tann!! Den ligger selvfølgelig og presser på tenna. Helt utrolig at den ikke kunne ha ventet to uker til. Men sånn er det!
Kjøpte meg salve for babyer som får tenner, det skal prøves i natt.

Fikk trakke litt på et kjøpesenter, men var bare Jan Erik som fant seg noe!
Etterpå skal vi prøve en middag på kroa ved siden av motellet, krysser fingrene for at det går bra. XXX


Bilde 1 kjøreruta lørdag, mye kortere enn fredagsturen!
Bilde 2 samme kjørerute, med zoom.
Yosemite, oppe til høyre, er målet på søndag.
Bilde 3 rommet på motellet.
Bilde 4 supergode nøttesnacks <3

1 kommentar:

  1. Kjenner at jeg er litt misunnelig, ja:-)

    SvarSlett