mandag 17. mars 2014

Reisen til Brasil - i bilder

Vårt utgangspunkt - Sludd og snø heime i Høyanger

Vetla pakker kofferten - bleier, leker og potte

Vi måtte vente lenge i sikkerhetskontrollen, barnematen måtte testes. To menn ble satt på saken; sa sikkerhetsvakten høflig mens han fortalte at det kun var lov å ta med mat til selve reisen, og ikke oppholdet. Jeg forklarte at vi skulle være på reisefot i et døgn, og trengte mat til Vetla, han ba om å få se boardingkortet og sa det var greit. Den andre sikkerhetsvakten bare lo når jeg beklagde at jeg lagde mye arbeid til de, og sa at han var nå der uansett hva han brukte tiden til.
Lørdag var forøvrig en meget rolig dag på Flesland.

Vi sitter på flyet til Frankfurt, vetla fikk et stilig ande-armbånd i gave. Hver gang jeg prøvde å ta det på, ble hun irritert og ville rive det av, og når jeg så tok det av, kastet hun det i gulvet.

Vetla holdt det gående helt til avgang fra Frankfurt, kl. 22.00. Like etter take-off sloknet hun i fanget mitt, og vel oppe i luften fikk hun seg en "bassinette" (fly-seng til baby).

Endelig kunne vi senke skuldrene og slappe av.
Helt til forretten var servert og Vetla våknet, og nektet så klart å ligge i sengen sin, noe som førte til at vi spiste etter alle de andre, hver vår gang. Etterpå sov vi alle tre, Vetla bestemmer.

Innflygning over São Paulo - gigantisk by.

Ut og kjenne på varmen i São Paulo - meget behagelig, om enn noe tung luft på grunn av den høye luftfuktigheten. Deilig å se solen!

Endelig fremme i Belém. Vetla bruker det gamle skautet mitt som solbeskyttelse.

Bilstolen. Jenta var livredd da sjåføren tok på henne selen, men det gikk bra med smokken og litt trøst. Ei sliten jente på vei til hotellet.

Kontrastene er store her i Belém, trenger ikke å ha vært her lenge for å se det.

Stua i hotellrommet vårt.

Bassenget på takterrassen.

Området ved bassenget.

Victoria fant fort ut at det var deilig å vasse på den grunne kanten lags bassenget.

Victoria kjøler ned føttene sine.

Det er deilig å være fremme i Belém, det har vært en lang og tidvis slitsom reise. Et fly er sjelden et komfotabelt sted å sove.
Reisen var som blåst bort fra hukommelsen idet vi ankom det flotte hotellet.
Det er herlig å se sola og kjenne varmen.
Nå skal det soves.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar